Hos Albatros gjør vi alt vi kan for å gi deg den best mulige reiseopplevelsen. Hvis du allikevel er blitt så skuffet over reisen din at du ønsker å sende inn en klage, kan du gjøre det på følgende måter:
- Fyll ut et skjema ved å klikke her. Albatros behandler heretter klagen din. Avhengig av høy- og lavsesong kan det ta 3–6 uker.
- Bruk EU-kommisjonens elektroniske klageplattform her. Da behandlingen av klager sendt inn via denne metoden foregår via EU-kommisjonen, kan vi dessverre ikke angi en varighet for behandlingen av klagen.
Husk at du må inngi klagen din så snart du konstaterer mangelen.
Hos Albatros gjør vi alt vi kan for å gi deg den best mulige reiseopplevelsen. Hvis du allikevel er blitt så skuffet over reisen din at du ønsker å sende inn en klage, kan du gjøre det på følgende måter:
- Fyll ut et skjema ved å klikke her. Albatros behandler heretter klagen din. Avhengig av høy- og lavsesong kan det ta 3–6 uker.
- Bruk EU-kommisjonens elektroniske klageplattform her. Da behandlingen av klager sendt inn via denne metoden foregår via EU-kommisjonen, kan vi dessverre ikke angi en varighet for behandlingen av klagen.
Husk at du må inngi klagen din så snart du konstaterer mangelen.
Om flyet ditt har mer enn 3 timers forsinkelse kan du eventuelt være berettiget til økonomisk kompensasjon fra flyselskapet i samsvar med EU-forordning 261/2004.
Hvor gjelder EU-forordning 261/2004?
Reglene for flypassasjerenes rettigheter gjelder når du flyr fra et av EU-forordningens medlemsland eller ankommer til et medlemsland med et flyselskap som er basert i et medlemsland. EU-forordningens medlemsland er alle EU-land samt bl.a. Norge, Island, Sveits og Tyrkia.
Det er mulig å få økonomisk kompensasjon om du ankommer mer enn 3 timer senere til destinasjonen din som et resultat av at
- Flyet ditt er blitt innstilt
- Flyet ditt er forsinket
- Flyet ditt var overbooket og du ikke kom med
Hvorvidt du har rett til kompensasjon kommer an på den bakenforliggende årsaken til forsinkelsen. Rettighetene til økonomisk kompensasjon gjør seg nemlig ikke gjeldende dersom ekstraordinære omstendigheter er årsaken til forsinkelsen.
Albatros Travel omfattes som reisebyrå ikke av EU-forordning 261/2004, som utelukkende omfatter flyselskaper samt de reisende. Derfor må du klage direkte til flyselskapet som alene har ansvaret for flytransport samt medfølgende bagasje.
Du kan lese EU-forordning 261/2004 her.
Om flyet ditt har mer enn 3 timers forsinkelse kan du eventuelt være berettiget til økonomisk kompensasjon fra flyselskapet i samsvar med EU-forordning 261/2004.
Hvor gjelder EU-forordning 261/2004?
Reglene for flypassasjerenes rettigheter gjelder når du flyr fra et av EU-forordningens medlemsland eller ankommer til et medlemsland med et flyselskap som er basert i et medlemsland. EU-forordningens medlemsland er alle EU-land samt bl.a. Norge, Island, Sveits og Tyrkia.
Det er mulig å få økonomisk kompensasjon om du ankommer mer enn 3 timer senere til destinasjonen din som et resultat av at
- Flyet ditt er blitt innstilt
- Flyet ditt er forsinket
- Flyet ditt var overbooket og du ikke kom med
Hvorvidt du har rett til kompensasjon kommer an på den bakenforliggende årsaken til forsinkelsen. Rettighetene til økonomisk kompensasjon gjør seg nemlig ikke gjeldende dersom ekstraordinære omstendigheter er årsaken til forsinkelsen.
Albatros Travel omfattes som reisebyrå ikke av EU-forordning 261/2004, som utelukkende omfatter flyselskaper samt de reisende. Derfor må du klage direkte til flyselskapet som alene har ansvaret for flytransport samt medfølgende bagasje.
Du kan lese EU-forordning 261/2004 her.
Dagen etter du kommer hjem fra reisen din vil du motta en e-post der det står hvordan du kan evaluere reisen din. Hvis du ikke mottar denne e-posten ber vi deg om å kontakte vår kundeserviceavdeling. Legg merke til at e-posten bare blir sendt til den personen som har stått for bestillingen av reisen
Dagen etter du kommer hjem fra reisen din vil du motta en e-post der det står hvordan du kan evaluere reisen din. Hvis du ikke mottar denne e-posten ber vi deg om å kontakte vår kundeserviceavdeling. Legg merke til at e-posten bare blir sendt til den personen som har stått for bestillingen av reisen
På mange av reisene våre kan du lese anmeldelser fra gjester som tidligere har vært avgårde på turen. Vi har valgt å vise anmeldelsene på nettsidene våre for å hjelpe fremtidige gjester med å velge den helt riktige reisen.
Som utgangspunkt viser vi alle de anmeldelsene gjestene våre sender inn. Anmeldelser vises uansett om de er positive eller negative. Vi samarbeider med det eksterne firmaet Bazaarvoice, som håndterer innsamlingen av anmeldelsene og visningen av dem på nettsidene våre.
Firmaet er din garanti for anmeldelsenes gyldighet og for at det ikke på noe tidspunkt blir endret i en anmeldelse.Vi forbeholder oss likevel retten til å fjerne en anmeldelse hvis den bryter med våre retningslinjer for anmeldelser. Det kan for eksempel være en anmeldelse som har en grov språkbruk eller omtaler en medreisende på en nedsettende eller fornærmende måte. En avvist anmeldelse vil allikevel telle med i den samlede bedømmelsen av reisen. Hvis anmeldelsen din blir avvist vil du alltid få beskjed om det og få mulighet til å skrive en ny.
Det er viktig for oss å understreke at vi ikke avviser en anmeldelse bare fordi den er kritisk eller har en negativ tone.
Du kan være sikker på at alle anmeldelsene er skrevet av gjester som har deltatt på den spesifikke reisen. Alle våre gjester mottar en e-post og oppfordres til å skrive om reisen dagen etter de er kommet hjem.
Legg merke til at flyselskap, flyrute, hoteller, reiseleder og/eller reisens rute kan variere fra gang til gang, og dermed kan en reise som er anmeldt her være litt annerledes en den reisen du kan kjøpe nå.
På mange av reisene våre kan du lese anmeldelser fra gjester som tidligere har vært avgårde på turen. Vi har valgt å vise anmeldelsene på nettsidene våre for å hjelpe fremtidige gjester med å velge den helt riktige reisen.
Som utgangspunkt viser vi alle de anmeldelsene gjestene våre sender inn. Anmeldelser vises uansett om de er positive eller negative. Vi samarbeider med det eksterne firmaet Bazaarvoice, som håndterer innsamlingen av anmeldelsene og visningen av dem på nettsidene våre.
Firmaet er din garanti for anmeldelsenes gyldighet og for at det ikke på noe tidspunkt blir endret i en anmeldelse.Vi forbeholder oss likevel retten til å fjerne en anmeldelse hvis den bryter med våre retningslinjer for anmeldelser. Det kan for eksempel være en anmeldelse som har en grov språkbruk eller omtaler en medreisende på en nedsettende eller fornærmende måte. En avvist anmeldelse vil allikevel telle med i den samlede bedømmelsen av reisen. Hvis anmeldelsen din blir avvist vil du alltid få beskjed om det og få mulighet til å skrive en ny.
Det er viktig for oss å understreke at vi ikke avviser en anmeldelse bare fordi den er kritisk eller har en negativ tone.
Du kan være sikker på at alle anmeldelsene er skrevet av gjester som har deltatt på den spesifikke reisen. Alle våre gjester mottar en e-post og oppfordres til å skrive om reisen dagen etter de er kommet hjem.
Legg merke til at flyselskap, flyrute, hoteller, reiseleder og/eller reisens rute kan variere fra gang til gang, og dermed kan en reise som er anmeldt her være litt annerledes en den reisen du kan kjøpe nå.
Tenk over hva du selv gjerne skulle ha visst før du dro. Fortell om opplevelsen din: Hva var bra, og hva kan eventuelt bli forbedret? Har du gode råd til andre som skal på samme tur?
Du kan også lese hva andre har skrevet på våre nettsider for å få litt inspirasjon. En evaluering med bilder gir ofte et bedre innblikk i reisens innhold. Du kan laste opp opp til seks bilder når du evaluerer reisen din.
Tenk over hva du selv gjerne skulle ha visst før du dro. Fortell om opplevelsen din: Hva var bra, og hva kan eventuelt bli forbedret? Har du gode råd til andre som skal på samme tur?
Du kan også lese hva andre har skrevet på våre nettsider for å få litt inspirasjon. En evaluering med bilder gir ofte et bedre innblikk i reisens innhold. Du kan laste opp opp til seks bilder når du evaluerer reisen din.
Hvis du har glemt igjen noe på flyplassen eller om bord på flyet må du kontakte flyselskapet eller flyplassen direkte.
Har du glemt igjen tingene dine på selve rundreisen, kan du finne mer informasjon på denne siden. Her kan du fylle ut et skjema og opprette en sak.
Hvis du har glemt igjen noe på flyplassen eller om bord på flyet må du kontakte flyselskapet eller flyplassen direkte.
Har du glemt igjen tingene dine på selve rundreisen, kan du finne mer informasjon på denne siden. Her kan du fylle ut et skjema og opprette en sak.
Dagen etter du er kommet hjem fra reisen vil du motta en e-post med link til vår fotokonkurranse.
Dagen etter du er kommet hjem fra reisen vil du motta en e-post med link til vår fotokonkurranse.